جلوگیری از هک اینستا، راههای جلوگیری از هک پیج 2022

هک اینستا

اینهمه برای رشد پیج خود زحمت کشیده اید، اما وقتی اینستاگرام را باز می کنید، با یک صحنه ترسناک مواجه می شوید. می بینید که پیج اینستاگرام شما هک شده است!

این یک اتفاق ترسناک است! هرچند اگر در پس گرفتن پیج خود مصمم باشید، می توان آن را بازگردانی کرد، اما همیشه می گویند پیشگیری بهتر از درمان است. در این راهنما، چند روش ساده و کاربردی برای جلوگیری از هک اینستا را به شما آموزش می دهیم. به حرف متخصصین خودخوانده امنیت اینستاگرام گوش ندهید! آن ها می گویند افزایش امنیت اینستاگرام کار سختی است. اما در این راهنما به شما ثابت می کنیم که خیلی هم راست نمی گویند. در این مقاله راه هایی را به شما نشان می دهیم، که باعث جلوگیری از هک اینستا می شود.

چگونه از هک شدن اینستا جلوگیری کنیم؟

تنها یک کار است که می توانید برای جلوگیری از هک اینستا انجام دهید و پیج شما را از هک شدن نجات می دهد. اینکه قبل از دیر شدن، به فکر بالا بردن امنیت پیج باشید. فرقی نمی کند پیج شما 1000 فالوور داشته باشد یا 1 میلیون.

هکرها به دنبال هک پیجی هستند که امنیت بالایی ندارد. لازم نیست برای بالا بردن امنیت اینستاگرام به کسی پول پرداخت کنید. تنها کافی است برخی اصول ساده را رعایت کرده و چند کار آسان انجام دهید.سپس یک سد بزرگ جلوی یاجوج و ماجوج هایی قرار می گیرد که می خواهند به پیج شما حمله کنند.

نحوه جلوگیری از هک پیج اینستاگرام

اینجا اصل مطلب و لپ کلام است. در این بخش به شما می گوییم که چه کارهایی را انجام دهید تا امنیت اینستاگرام خود را بالا برده و از هک پیج اینستای خود جلوگیری نمایید.

رمز عبورهای قوی انتخاب کنید

هکرها برای دستیابی به یک پیج نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارند. نام کاربری را که دارند. متاسفانه یعنی نصف راه را رفته اند. اما اگر رمز عبور قوی انتخاب کنید، به همین راحتی نمی توانند به پیج شما نفوذ کنند. رمز عبور قوی چه مشخصه هایی دارد؟

اگر رمز عبور قوی داشته باشید می توانید به راحتی باعث جلوگیری از هک ایستا شوید. نکته اول این است که از رمز عبورهای خیلی معمول مانند 123456789 یا abcdefg استفاده نکنید. یکی دیگر از مهم ترین نکات این است که نام شخصیت ها، افراد معروف، فیلم و سریال ها و موارد اینچنینی را به عنوان پسورد برنگزینید. برای مثال از نام Vikings برای پسورد استفاده نکنید. رمز عبور قوی تلفیقی از حروف، اعداد و علامت هاست. همچنین باید از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی در آن ها استفاده شود. برای مثال دو رمز عبور ضعیف و قوی را با هم بررسی می کنیم:

Joker: رمز عبور ساده
idEf3654%jd9028: رمز عبور سخت

جلوگیری از هک پیج اینستا: از ایمیل و شماره تماس پنهان استفاده کنید

خیلی ها با همان ایمیل یا شماره ای که برای کارهای بیزنسی یا کارهای روزمره استفاده می کنند، پیج می سازند. این کار حرام است. اگر می خواهید یک پیج کاملا ایمن داشته باشید و با این کار جلوگیری از هک اینستا انجام دهید، از شماره تماسی استفاده کنید که آن را در اختیار هیچکس نگذاشته اید. این نکته برای ایمیل هم صدق می کند. از ایمیلی استفاده کنید که مخصوص پیج اینستاگرام خود ساخته اید. پیشنهاد ما این است که از سرویس پروتون ایمیل استفاده کنید. پروتون ایمیل یک سرویس ارائه ایمیل است که پروتکل های امنیتی را خوب رعایت می کند.

ساخت ایمیل در سرویس پرتون ایمیل

برای ساخت اکانت در پروتون ایمیل می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

وقتی که وارد سایت شدید، با تصویر زیر رو به رو می شوید. کافی است بر روی دکمه سفید رنگ “Get encrypted email” کلیک کنید.

جلوگیری از هک شدن اینستا

سپس به صفحه زیر منتقل می شوید.

جلوگیری از هک شدن پیج اینستا

کافی است بر روی آکاردیون Free کلیک کرده و پس از باز شدن آکاردیون، بر روی دکمه Select free plan کلیک کنید.

سپس به صفحه زیر منتقل می شوید:

جلوگیری از هک شدن پیج اینستا

در این بخش باید اطلاعات خواسته شد را وارد نمایید. یوزنیم شما همان ایمیل شما خواهد بود. برای مثال اگر یوزنیم خود را reza24farhadi قرار دادید، ایمیل شما به این شکل است: reza24farhadi@protonmail.com

سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید. در مرحله پایانی نیز باید یک ایمیل بازیابی و یک شماره تلفن همراه ارائه دهید. این بخش اجباری نیست اما به شما کمک می کند تا صورت فراموشی رمز عبور یا ایمیل، بتوانید دوباره به آن دسترسی پیدا کنید.

جلوگیری از هک شدن پیج اینستا

جلوگیری از هک اینستا: رمزهای عبور خود را تعویض کنید

هر از چندگاهی رمزهای عبور خود را تغییر دهید. با این کار، تلاش هکرها برای بدست آوردن پسورد قبلی بدون ثمر می ماند و مجبور می شوند تا پروسه را دوباره آغاز کنند. این کار هم باعث جلوگیری از هک اینستا می شود. نکته دیگر این است که چند پسورد سخت ایجاد کرده و از آن ها در اکانت های مختلف خود استفاده کنید. بدین صورت تمامی تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار نمی دهید و اگر برای مثال حسابتان در توئیتر هک شد یا یکی از رمزهای عبور به هر طریقی لو رفت، تمامی اکانت ها هک نشوند.

جلوگیری از هک اینستا: افراد دیگر را به پیج خود راه ندهید

یک راه دیگر وجود دارد که باعث جلوگیری از هک اینستا می شود. از دستگاه های دیگران به پیج خود وارد نشوید. همچنین نباید افراد دیگر را به پیج خود راه دهید. اگر ادمین هم استخدام می کنید، ضمن اینکه می بایست فرد معتمدی باشد، پس از اتمام کار باید تمامی پسوردها، ایمیل ها و شماره های ست شده را تغییر دهید.

جلوگیری از هک اینستا: تایید هویت دو مرحله ای را فعال کنید

Two factor authentication یا تایید هویت دو مرحله ای یک مزیت دارد. امکان نفوذ هکرها به پیج را تا حد بسیار بالایی سخت می کند. این روش یک استراتژی برای جلوگیری از هک پیج اینستا است.  وقتی شما تایید هویت دو مرحله ای را فعال می کنید، تنها ورود رمز عبور اصلی کافی نیست و هکرها برای دسترسی به پیج شما باید یک مرحله دیگر را نیز پشت سر بگذارند.

برای یادگیری فعالسازی تایید هویت دو مرحله ای، می توانید از راهنمای آموزشی سایت رسمی اینستاگرام استفاده کنید.

جلوگیری از هک اینستا: نتیجه گیری و پایان

شاید در فضای اینترنت، امنیت 100% وجود ندارد. چراکه می بینیم حتی برخی از بانک های بزرگ جهانی، با امنیت های فوق العاده نیز هک می شوند. اما می توان با انجام کارهایی، ریسک هک شدن پیج را به شدت کاهش داد و باعث جلوگیری از هک اینستا شد. در این مقاله سعی داشتیم که شما را با روش های کارآمد جلوگیری از هک پیج اینستا آشنا کنیم. اگر نظری درباره نکات و راه حل های گفته شده دارید یا از روش های دیگر برای جلوگیری از هک اینستا خود استفاده می کنید، آن را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

در پایان از شما دعوت می کنیم تا مقالات مرتبط زیر را نیز مطالعه نمایید.

روی کمک ما حساب باز کنید!

پشتیبان شبکه در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه و نرم افزار و سخت افزار پشتیبان شما خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست